16 Abril, 2019

Objectiu: mantenir el sector turístic en el podi

El pes del sector turístic en l'economia espanyola és indubtable. Això no és una frase buida o formulada a la lleugera, sinó que ho diu l'OCDE: és el país d'aquest entorn en què la contribució d'aquest apartat al PIB és més important en termes relatius, concretament de l'11,1%. A més, és el segon amb una influència més gran del turisme en el treball, amb una taxa (13%) que duplica àmpliament la mitjana de l'OCDE (4,9%). Les raons d'aquesta influència cal cercar-les en diversos factors. El clima, la seguretat ciutadana, el patrimoni històric i cultural o la gastronomia en són algunes. Tanmateix, aquests elements no expliquen per si sols per què Espanya es troba en el podi mundial del turisme. Una oferta turística de qualitat és l'ingredient que falta en aquesta llista d'explicacions. Fa anys que les empreses turístiques espanyoles que componen el sector hoteler demostren la seva professionalitat i la seva iniciativa. Aquest ecosistema empresarial és clau perquè els turistes triïn Espanya com a destinació per a les seves vacances. Donar-li suport és una qüestió vital per a l'economia, però no només això. També és un reconeixement a l'esforç de tots els professionals que hi ha darrere d'aquests negocis.Perquè puguin dur a terme les seves iniciatives, les empreses hoteleres necessiten rebre un suport dissenyat a la seva mida. El finançament és un dels apartats més importants, i per això és necessària la presència d'entitats especialitzades. Per aquest motiu va sorgir CaixaBank Hotels&Tourism, que té com a objectiu oferir a les empreses del sector turístic l'atenció personalitzada que necessiten. Només el 2018, CaixaBank Hotels&Tourism va concedir un total de 2.200 milions d'euros en crèdit al sector hoteler i d'altres allotjaments turístics, a través d'un total de 2.800 operacions. En aquest sentit, va augmentar el crèdit concedit un 46% respecte a 2017, quan va sumar 1.500 milions d'euros. Amb aquests resultats, l'entitat ha superat àmpliament l'objectiu establert a principis de 2018 de créixer el 20%. CaixaBank Hotels&Tourism ofereix una línia específica de finançament per impulsar i dinamitzar el sector turístic i hoteler. Per fer-ho, manté acords amb més de quaranta federacions i associacions hoteleres, com la Confederació Espanyola d'Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), que canalitza l'acord a través de les cinquanta-una associacions hoteleres d'àmbit nacional, provincial, autonòmic i local que en formen part. Aquest conveni amb CEHAT, renovat el març del 2018, té una validesa de dos anys i, en un principi, preveia 3.000 milions d'euros en finançament. Tanmateix, una ampliació recent incrementarà fins als 4.000 milions d'euros aquesta línia de crèdit disponible per als seus associats.Aquesta ampliació de la línia de crèdit que CaixaBank Hotels&Torurism canalitza a través de CEHAT és el reflex del bon moment que viu el sector. Un informe recent elaborat per CaixaBank Research apunta que el sector turístic mantindrà una evolució positiva el 2019. Tot un èxit si es té en compte que el sector va registrar un creixement sense precedents durant els últims anys. Efectivament, després que l'entrada de turistes a Espanya batés rècords any rere any, el país va rebre prop de vuitanta-dos milions de visitants el 2018, una xifra similar a la registrada el 2017. Les previsions de CaixaBank Research apunten que el sector serà capaç de mantenir-la el 2019. Aquestes previsions s'alineen amb les fetes per CEHAT i PWC per a aquesta Setmana Santa. Segons l'índex OHE Hoteler elaborat per aquestes dues entitats a partir d'una enquesta feta a professionals del sector, l'estabilitat serà la tònica d'aquestes vacances. Així, la gran majoria dels hotelers enquestats espera que les pernoctacions es mantinguin. Fins i tot les perspectives sobre l'increment d'arribades de turistes nacionals són molt positives respecte al mateix període del 2018. També es preveu que es mantingui l'arribada de turistes procedents d'Alemanya, el Regne Unit i països nòrdics, amb un repunt en l'arribada de turistes procedents de França. D'altra banda, l'informe sobre el sector elaborat per CaixaBank Research apunta també una tendència a l'atracció de turisme de més qualitat. Així, mentre que l'entrada de turistes el 2018 s'ha mantingut estable respecte al 2017, la despesa turística ha augmentat el 2,8% i la despesa diària, el 6,4%. Es tracta de xifres molt positives.Malgrat les bones perspectives, el sector turístic no pot abaixar la guàrdia. Per mantenir la seva posició, ha de fer front a possibles situacions com la recuperació dels seus principals competidors o un creixement econòmic més baix dels països emissors de turistes. Davant d'aquests reptes, experts de PWC aposten per mesures com invertir a millorar els productes i serveis, capacitar el capital humà o implantar processos tecnològics i de digitalització. A l'hora d'afrontar aquests desafiaments, el finançament especialitzat és fonamental. Per aquesta raó, CaixaBank Hotels&Tourism va signar el 2018 més de quaranta convenis amb federacions i associacions hoteleres. A més, ha organitzat quaranta-cinc trobades amb empresaris referents del sector per tota la geografia espanyola. CaixaBank Hotels&Tourism ofereix al sector hoteler una sèrie de productes i serveis diferencials per ajudar les seves empreses a optimitzar la seva rendibilitat i simplificar la seva activitat diària. Per fer-ho, té en compte les necessitats dels diferents subsectors dins d'aquest mercat, com ho són els establiments hotelers, els allotjaments turístics o els càmpings. El catàleg de CaixaBank Hotels&Tourism inclou un dossier de productes específics i finançament adaptat a cada projecte, així com una anàlisi prèvia gratuïta. L'entitat assessora els seus clients sobre les seves inversions i fomenta la modernització de la planta hotelera existent. A més, promou el finançament de la compra d'actius hotelers i la de projectes de nova construcció, tant en l'àmbit urbà com en el de vacances. Un equip de trenta professionals ofereix als clients de l'entitat un servei d'alt valor afegit. L'excel·lència, la qualitat i la proximitat són les bases d'aquesta oferta. Donar suport al sector hoteler i destacar la importància de la seva contribució a l'economia espanyola és alguna cosa més que una estratègia. És una qüestió de justícia.

CORPORATIU
12 Abril, 2019

Com s’ha d’utilitzar WhatsApp de manera segura

És l'eina de comunicació personal més important de tot el mónEn fan ús pares, fills, nets i fins i tot els avis. Grups d'amics, de pares de l'escola i de companys de classe. Parelles, equips de treball i persones amb una afició en comú. WhatsApp forma part de la vida quotidiana de moltes persones. Tantes, que la darrera xifra coneguda d'usuaris d'aquesta aplicació supera els 1.500 milions arreu del món. A WhatsApp, hi compartim de tot: informació de la feina, mems, vídeos divertits, fotografies dels nostres fills, autofotos, avisos i fins i tot notícies falses sense que ens n'adonem. Un intercanvi d'informació com aquest demana que prenguem consciència sobre la manera com utilitzem aquesta eina. Tot i que es tracta d'una aplicació segura, que fa servir un sistema d'encriptació dels missatges d'extrem a extrem, el fet cert és que sempre està en el punt de mira d'algunes persones malintencionades. Distribuïdors de programes maliciosos (malware) i creadors d'informacions falses veuen WhatsApp com un mitjà ideal per estendre'ls entre un públic massiu. Per això no és gens sobrer saber com podem incrementar la nostra seguretat a l'hora de fer servir aquesta aplicació, que ja és part essencial de les nostres relacions socials.El sistema d'encriptació de missatges d'extrem a extrem que utilitza WhatsApp suposa que ningú més que no sigui l'emissor i el receptor del missatge pot llegir la informació que s'envien. Ni tan sols WhatsApp. Aquesta és una funció que apareix habilitada per defecte; tanmateix, convé verificar-la quan es vol compartir informació sensible, com ara dades bancàries o financeres. Fer-ho és molt senzill. Només cal tocar a sobre del nom del contacte en una finestra de xat i anar a l'opció Encriptació. En fer-ho, hi apareixerà un patró de 60 dígits i un codi QR que són únics per a cada xat. El contacte tan sols ha d'escanejar aquest codi per confirmar que l'encriptació està activada. Si no hi és present, físicament, se li pot enviar per SMS o correu electrònic el codi de 60 dígits perquè el compari amb el que apareix al seu telèfon. Si coincideixen, el xat és segur. En aquest sentit, també convé activar les notificacions de seguretat de WhatsApp, perquè ens avisaran si un nou dispositiu accedeix a un xat existent. En aquests casos sempre es genera un nou codi de seguretat. Així es podrà verificar l'encriptació en aquestes circumstàncies.Una altra bona pràctica a l'hora d'evitar que un tercer accedeixi al nostre compte de WhatsApp sense permís consisteix a activar la verificació en dos passos. Aquesta opció permet crear un codi de sis dígits per assegurar-nos que qualsevol intent de verificació del nostre número de telèfon a WhatsApp demana un PIN que haurem creat nosaltres mateixos. És a dir, si algú ens roba el telèfon, haurà d'introduir una contrasenya més si vol accedir als nostres xats. WhatsApp la hi demanarà cada set dies per confirmar que és l'usuari original qui fa servir l'aplicació. Aquesta no és una eina de protecció infal·lible, però limita en el temps el dany que pugui causar un tercer que hagi robat el telèfon i que vulgui extreure informació de les converses de WhatsApp.Hi ha un gran nombre d'informació que podem compartir per WhatsApp amb qualsevol usuari sense adonar-nos-en. Limitar-la és una bona manera d'augmentar la nostra privacitat i seguretat. En aquest sentit, dins l'opció Privacitat del menú es pot gestionar qui pot veure el nostre estat, la nostra imatge de perfil o la informació del compte. També es pot desactivar l'opció de mostrar la ubicació en temps real, una informació que convé no compartir sense control.Fer còpies de seguretat dels xats de WhatsApp és una bona pràctica si volem conservar certa informació. Fer-ho a través del núvol és molt còmode, però resta privacitat. La raó és que la informació que s'emmagatzema a Google Drive o iCloud no està encriptada i podrien llegir-la altres persones o entitats. L'alternativa són les còpies de seguretat locals als telèfons que ho permetin i verificar que no estan actives les que es desen al núvol. En un iPhone, que sempre emmagatzemarà aquestes còpies a iCloud, cal deshabilitar la còpia de seguretat automàtica, mentre que en el cas d'un Android s'ha d'indicar que mai no es desi a Google Drive.L'immens intercanvi d'informació que es produeix avui dia demana que tots siguem responsables dels continguts que compartim. WhatsApp és una eina que pot arribar a viralitzar contingut maliciós, com ara un virus o informació falsa, simplement perquè no hem anat amb cura a l'hora d'obrir o de compartir un missatge. Si rebem algun missatge sospitós, el millor de tot és no interactuar-hi ni compartir-lo. En concret, WhatsApp recomana estar alerta quan rebem missatges amb faltes d'ortografia o errors gramaticals, els que ens demanin que obrim un enllaç, els que ens sol·licitin informació personal o financera, els que incitin al seu reenviament o els que indiquin que haurem de pagar per l'ús de WhatsApp. També convé anar amb cura amb les imatges i els vídeos. A través d'aquesta aplicació es poden rebre atacs de phishing, desinformació, estafes i fins i tot segrestos del mateix compte que arriben de coneguts als quals han suplantat prèviament. Malauradament, l'assetjament i l'extorsió també són habituals, raó per la qual convé emprar aquesta aplicació amb sentit comú. També educar els nens i els adolescents sobre el fet que un ús saludable de la tecnologia és fonamental. Per aconseguir-ho, són els adults qui han d'aprendre primer com usar-les de manera segura.

INNOVACIÓ