11 Març, 2010

Cóm convertir l’iPhone o l’iPod en una entrada de cinema


A les diverses aplicacions que ja coneixem dels dispositius mòbils més famosos d’Apple, iPhone i iPod, s’ha d’afegir una nova utilitat. iPhone i iPod, a partir d’ara, també serveixen com entrades de cinema.

El servei es denomina “mobile ticketing” o “m-ticketing”, encara que també pot traduir-se com “ciberentrada mòbil”. ServiCaixa ha estat la pionera en posar en marxa aquesta tecnologia a Espanya. Les primeres experiències amb usuaris es remunten a l’any 2006, però ara, amb el llançament del servei per a iPhone i iPod, arriba el moment de la seva presentació al gran públic.

El funcionament és molt senzill. Els usuaris han de descarregar-se la darrera actualització de l’aplicació ServiCaixa, disponible a l’App Store de forma gratuïta. El programa els permet trobar un cinema o una pel·lícula concreta i adquirir l’entrada per a la sessió que desitgin. A més, l’usuari fins i tot pot escollir la butaca.

L’aplicació mòbil té l’avantatge afegit que detecta automàticament si el cinema disposa de servei de “mobile ticketing” i, en cas de què sigui així, ofereix al client la possibilitat de generar el corresponent codi. Aquest resta emmagatzemat, amb la informació corresponent a l’entrada, en un apartat de l’aplicació ServiCaixa denominada “Les meves entrades”, al que l’usuari pot accedir en tot moment, sense necessitat de tenir connexió continua a Internet.

Si el client utilitza el “mobile ticketing”, no ha d’imprimir la seva localitat abans d’anar a veure la pel·lícula: només cal que obri l’aplicació de ServiCaixa i mostri el codi al personal de control d’accés a la sala de projecció, el qual verificarà l’entrada amb un dispositiu de lectura especial.

En definitiva, ServiCaixa ha creat per als cinemes espanyols un sistema de ticketing molt similar al que ja funciona amb molt èxit a les aerolínies que permeten tenir la targeta d’embarcament al mòbil. La gran quantitat de descàrregues que porta acumulada l’aplicació de ServiCaixa a l’App Store (més de 65.000 en menys de vuit mesos) augura una bona acollida a aquest nou servei.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *