INNOVACIÓ

Èxit en la primera experiència de pagament per mòbil que s’ha fet a Espanya

Temps de Lectura: 5 minutos

Avatar

CaixaBank

23 Desembre, 2010


“la Caixa”, Telefónica i Visa Europe han desenvolupat amb gran èxit la primera experiència de pagament amb el mòbil que s’ha dut a terme durant sis mesos a Sitges. En la iniciativa per a realitzar compres a través de mòbils amb tecnologia NFC han participat 1.500 usuaris i 500 comerços. El projecte, “Mobile Shopping Sitges 2010”, és el primer que s’ha realitzat en un escenari real a Europa amb aquest volum de participants.

Primera experiència de pagament amb el mòbil

Els resultats finals assenyalen que el projecte de pagament amb el mòbil ha obtingut una excel•lent acollida. Per aquest motiu, els impulsors del projecte mantindran a Sitges de forma indefinida la infraestructura en comerços i clients. Les conclusions mostren el potencial del pagament amb el mòbil ja que els clients han incrementat un 30% les seves operacions via electrònica.

Els usuaris han utilitzat el pagament amb mòbil preferentment pels micropagaments encara que s’han efectuat un número important de compres d’import elevat. Per una altra banda, resulta rellevant que la tecnologia sigui acceptada per tots els públics, ja que l’edat mitjana dels clients que han utilitzat el mòbil per pagar és de 46 anys.

A més, els clients i els comerços opinen majoritàriament que el sistema és ràpid, còmode, segur, i li atorguen una puntuació superior a 8 punts al pagament per mòbil. Així mateix, el 90% dels usuaris seguirien utilitzant el mòbil com a forma de pagament habitual.

“la Caixa”, líder en serveis globals de mobilitat, ha buscat amb aquest projecte, millorar el servei dels seus clients, apostar novament per la innovació i ser un referent per altres entitats en nous projectes que s’implantin. El pagament pel mòbil podria establir-se a Espanya de forma massiva a mig termini.

Accepto les condicions d'ús.

Comentaris

Enviar comentari