19 Novembre, 2014

Trenta-dues dones que han creat quinze mil ocupacions


La majoria de la societat té assumit que cal potenciar la incorporació de la dona als llocs de direcció de grans empreses. És un debat al qual assistim amb regularitat en mitjans de comunicació i fòrums especialitzats, i s’avança cap a l’objectiu, tal com demostren les dades: en l’última dècada, la presència de dones en alts càrrecs directius ha augmentat fins arribar al 30%, segons un informe de l’Institut de la Dona. Una mica menys d’impacte mediàtic tenen les dones que endeguen la seva pròpia aventura empresarial, en una autèntica mostra d’esperit emprenedor atès el complicat context econòmic. Però no només ara. També cal parlar de les dones que mantenen les seves companyies en marxa des de fa anys.

32 dones obtenen el seu reconeixement a la conferència IWEC

Ana Maiques (Starlab), a l’esquerra, i Verónica Fisas (Natura Bissé), a la dreta,
després de rebre el premi a Estocolm.

De tot això s’ha discutit en el fòrum que acaba de tenir lloc a Estocolm (Suècia). La conferència IWEC (International Women’s Entrepreneurial Challenge) és la reunió presencial d’una xarxa mundial d’empresàries d’èxit que cooperen entre elles per impulsar les seves iniciatives empresarials en els mercats mundials. Durant aquest esdeveniment s’ha premiat 32 dones que, amb les seves empreses, han creat més de 15.000 ocupacions i facturen més d’1.000 milió d’euros.

Entre les dones la tasca de les quals s’ha reconegut hi ha Ana Maiques, de Starlab, i Verónica Fisas, de Natura Bissé.

  • Maiques és fundadora de Starlab, empresa puntera de recerca espacial i neurociència. Llicenciada en Economia, ha estat guardonada amb premis com el NOVARE Endesa, entre d’altres, i ha rebut el reconeixement de l’Agència Espacial Europea.
  • Per part seva, Verónica Fisas és directora general de Natura Bissé, empresa especialitzada en cosmètics. Llicenciada en Dret, va portar la filial de Natura Bissé als Estats Units cap a l’expansió i consolidació. L’any 2009 va rebre el premi Conciliation for Family Business Award i ha estat presidenta de l’Associació Nacional de Perfums i Cosmètics. Ambdues són exemple de l’excel·lent gestió i esforç de conciliació que duen a terme les dones quan es troben al capdavant d’empreses.

IWEC és una iniciativa de la Cambra de Comerç de Barcelona que compta des dels seus inicis amb el suport de CaixaBank i l’escola de negocis IESE Business School. En aquesta edició, els debats van girar al voltant de la salut del negoci en un mercat global i competitiu, i els assistents van tenir l’oportunitat d’establir vincles amb empresaris locals i explorar temes com el paper de les empreses, l’impacte del comerç o l’economia mundial i la modernització, entre d’altres. Un fòrum en què va quedar reflectit que, com titulava Mercer un estudi recent, “quan les dones prosperen, les empreses prosperen”.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *