06 Novembre, 2014

El telèfon mòbil i el big data, els nous aliats del sector de la distribució


El protagonisme dels smartphones en totes les facetes de la nostra vida també adquireix una rellevància capital en el sector de la distribució, com a un recurs més per potenciar l’activitat econòmica dels comerços i punts de venda. És una de les principals conclusions de la IV Trobada de Distribució FinConsum, a la qual van assistir més d’un centenar de professionals i importants experts. Allà es va posar de manifest que la tecnologia mòbil està protagonitzant canvis estratègics, i no només per les facilitats que ofereix al consumidor.

El mòbil i el big data, els nous aliats de la distribució

Els avantatges per als propietaris dels establiments ja són una realitat, com va deixar patent François Miqueu, Conseller Delegat de FinConsum, que va aprofundir durant la seva intervenció en “la revolució del big data”. Miqueu va aportar dades tan il·lustratives com que el nombre de mòbils al món (7.300 milions) és superior al nombre de persones (7.200 milions), que el 90% de la informació mundial ha estat creada en els últims dos anys o que, de mitjana, consultem el mòbil cada vuit minuts. També va exposar a les empreses la necessitat imperiosa d’apuntar-se al camí del big data per evitar perdre competitivitat. El big data, o l’anàlisi a partir de l’acumulació de grans quantitats de dades, ofereix un volum enorme d’informació que pot ser utilitzada per millorar processos, interpretar tendències, necessitats i gustos del consumidor, per posar només alguns exemples.

Durant la jornada es va constatar que la tecnologia amb control serà el millor aliat per al màrqueting retail del segle XXI. Una nova generació de dispositius i estàndards que canviaran la forma de comprar i la relació amb els clients. Els experts van dedicar bona part de les seves intervencions a elogiar els avantatges que pot aportar el sistema d’identificació RFID (Ràdio Frequency Identification), l’Internet dels objectes (wearables), els dispositius de geolocalització beacons, el contactless o la possibilitat de dur a terme el control de les vendes en el punt de venda al minut, en temps real. Una reflexió important sobre com la tecnologia implementada en el punt de venda contribueix, i ho farà d’una forma més determinant en el futur, a crear comunitats de clients al voltant de l’establiment.

La IV Trobada de Distribució FinConsum es va celebrar el passat 20 d’octubre al CosmoCaixa de Barcelona i va comptar amb l’assistència de més de 100 professionals de 60 empreses del sector.

FinConsum és una entitat financera de crèdit especialitzada en crèdit al consum que pertany al grup CaixaBank. És col·laborador financer de més de 10.000 comerços i concessionaris intermediaris i gairebé 3.500.000 persones ja han confiat a FinConsum per al finançament de les seves compres i projectes.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *