03 Març, 2015

Qualitat, confiança i reputació: el Pla Estratègic de CaixaBank 2015-2018


El president de CaixaBank, Isidre Fainé, i el conseller delegat, Gonzalo Gortázar, han presentat a Londres, en una trobada amb analistes, el Pla Estratègic 2015-2018. Les línies fonamentals del document tenen com a objectiu assolir el lideratge en qualitat, confiança i reputació amb el focus d’atenció posat al client. Isidre Fainé, creu que “ser líders en confiança reforçarà el nostre potencial comercial”. Per Fainé, “l’entitat compta amb l’equip, la vocació de servei i els productes necessaris per a diferenciar-se de la competència mitjançant la qualitat i del compromís social”. Per la seva banda, Gonzalo Gortázar considera que “aconseguir una rendibilitat sostinguda requerirà impulsar els negocis amb més potencial de creixement i rendibilitat, com el crèdit a empreses, la banca corporativa, el crèdit al consum i, en el cas del passiu, els productes d‘inversió amb assessorament “.

Pla estratègic CaixaBank 2015-2018

El nou Pla Estratègic reflecteix l’aspiració a reforçar el lideratge en el mercat espanyol i la voluntat de diferenciació respecte a la resta dels competidors en base a cinc línies fonamentals:

  1. Focus en el client: ser el millor banc en qualitat i reputació
  2. Aconseguir una rendibilitat recurrent per sobre del cost de capital
  3. Gestionar activament el capital
  4. Liderar la digitalització de la banca
  5. Comptar amb l’equip humà més preparat i dinàmic

Amb el desplegament del nou Pla Estratègic 2015-2018, l’entitat espera arribar a una rendibilitat (ROTE o retorn sobre capital tangible) entre el 12% i el 14% a partir de 2017 i situar la ràtio d’eficiència per sota del 45%). CaixaBank es planteja una taxa anual de creixement del 4% en crèdits i del 6% en recursos, especialment en els de fora de balanç. L’entitat té com a objectiu millorar la seva quota de mercat en crèdits i dipòsits en uns 0,6-0,7 punts percentuals, i en fons d’inversió, plans de pensions i assegurances d’estalvi en 2 punts percentuals. CaixaBank aspira a consolidar-se com el paradigma d’una banca responsable i compromesa socialment i ser una referència en bon govern corporatiu. En el període 2015-2018 es vol reforçar el lideratge en banca digital, mitjançant un esforç continuat en multicanalitat i mobilitat, i la implantació del Big Data com a eina comercial i de gestió. Finalment, el Pla també situa l’equip humà de CaixaBank com a element estratègic per aconseguir els objectius plantejats, desenvolupant les capacitats professionals i adaptant l’estructura de compensació i els itineraris professionals.

Pots trobar més informació sobre el Pla Estratègic 2015-2018 a la nota de premsa de CaixaBank

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *