Ja és Nadal… ho diu Google

25 Novembre, 2016

Ja és Nadal… ho diu Google


Amb la disfressa de Halloween encara en el record, els espanyols ja estem donant-li voltes als regals, les celebracions, les festes… de Nadal. Això diu Google Trends, eina de cerca de tendències de Google, segons la qual l’interès per aquesta festivitat s’ha disparat en els últims dies. Però què ens interessa realment als espanyols?

Segons les dades sobre la paraula “Nadal” proporcionades per aquesta eina…

  • En l’últim mes, l’interès per la paraula “nadal” ha augmentat a velocitat vertiginosa.
  • En l’últim any, la grossa / loteria de Nadal o la pel·lícula Krampus, maldita Navidad són alguns dels temes associats al Nadal més populars.

Cerques de Nadal a Google

Font: Google Trends

 

I si parlem de música?

Fa pocs dies, Verne de El País parlava sobre l’interès pel Nadal relacionant-lo amb cançons emblemàtiques. Segons aquest article, els grans hits nadalencs han començat a ressorgir, els usuaris ho han explicat a les seves xarxes, i això ha portat a una cosa anomenada efecte bola de neu.

Per exemple, l’interès suscitat per El Tamborilero de Raphael a Google Trends a Espanya o per Santa Claus Is Coming To Town de Michael Bublé a YouTube demostren que el Nadal ja és a tocar.

El cas dels Estats Units

El gegant de la xarxa ha anat encara més lluny i ha publicat un estudi, recollit per Genbeta, sobre el comportament dels internautes en les cerques per al Black Friday i el Thanksgiving Day als EUA. Per exemple, quines són segons Google les joguines més buscades al Nadal? Tenint en compte els productes més buscats en les últimes setmanes, els més venuts segons la previsió són: els peluixos Hatchimals, la nova Nintendo, Trolls i un ninot amb el nom de Baby Alive.

Encara que la realitat és ben diferent per al país nord-americà, hi ha algunes conclusions sobre el comportament de l’usuari que sí que es poden extrapolar a la resta del món:

  • Les consumidores estan cobrant cada vegada més importància.
  • Les cerques mòbils van superar les d’Internet per primera vegada el passat Black Friday als EUA.
  • Les dones compren amb el doble de freqüència que els homes durant les vacances; tanmateix, els homes són més propensos a fer les seves compres de Nadal de cop en els últims dies.

Què és Google Trends?

Què té Google Trends que fa que l’utilitzem tant avui dia? Es tracta d’una eina de Google Labs amb la qual podem conèixer les estadístiques de cerca a Google en qualsevol lloc i moment. En altres paraules, és una de les fonts de big data més usable i accessible per als usuaris.

Al seu panell principal, pots triar el període i el país que t’interessin amb una estimació de les cerques vinculades a cada terme i una altra amb els resultats més destacats. De la mateixa manera, es poden conèixer les combinacions de paraules que més cerquem els internautes en el nostre dia a dia.

Curiosament, el que més li pregunta el món (o almenys a Espanya) a Google són dubtes existencials més que qüestions pràctiques. El 2015, a Espanya, “com ser feliç”, “què fer quan estàs avorrit” o “què passaria si no hi hagués lluna” són tres de les cerques del top anual. Ara que YouTube és de Google, també podem veure quins són els vídeos virals del moment.

Si el que interessa és un tema específic, com en aquest cas, només has d’introduir els termes i apareixeran gràfics d’alt valor (històric, països, paraules clau associades).

Encara està per descobrir si l’interès mostrat pels internautes serà més gran en les dates nadalenques que l’any passat. El que de moment sí que sembla que augmentarà és la despesa mitjana dels espanyols aquest Nadal. Segons un estudi realitzat per DPDgroup, aquest any gastarem una mitjana de 234 euros per persona, un 29% més que el 2015. Això està per veure.

Deixa un comentari

La teva dirección de correu no será publicada Els camps necesaris están marcats *